Opladen op het werk
Wanneer je je EV op een Cronos site oplaadt kies je voluit voor gebruiksgemak, optimale kostencontrole en gegarandeerd groene stroom. Maar hoe ga je precies om met de opladers aan de Cronos gebouwen en hoe maken we er samen een aangename ervaring van? Dat leggen we je in onderstaande artikels uit.
Artikels omtrent opladen op het werk
|
Stap 1: Log in op MyCronos Open de MyCronos applicatie op URL https://mijn.cronoscentral.be/home, log in met je Cronos gebruikersnaam en paswoord, en klik op het tabblad “Charging”.
|
|
|
Stap 2: Activeer meldingen In het “Settings” menu kan je de optie “mail” aanduiden. Zo ontvang je een email wanneer je wagen stopt met laden aan Cronos laadpunten (bijvoorbeeld te Kontich). Dan kan je wagen tijdig verplaatsen wanneer hij volledig opgeladen is, en geef je je collega’s ook de kans om hun wagen op te laden. |
|
|
Stap 3: Koppel je laadpas
Activeer vervolgens je laadpas door de functie “Assign” te kiezen bij “My charge cards”. Vul in het pop-up scherm de details van je laadpas in om de pas aan jezelf te koppelen: · Kies Public als type. · Vul het kaartnummer(“BE-DCG-Cxxxxxxxx-x”) volledig in bij “Visual number”. o Tip: De QR code op de laadpas bevat het kaartnummer, dus gebruik indien mogelijk de scan functie van je GSM om fouten te vermijden. · Klik op Save om je laadpas te koppelen.
|
|
Onze laadpleinen kan je vinden aan volgende adressen in Kontich:
- Veldkant 31
- Veldkant 33B
- Veldkant 33A
- Veldkant 35A
- Veldkant 35B
- Veldkant 35C
- Veldkant 35D
- Veldkant 7
- Prins Boudewijnlaan 24
Je kunt onze support afdeling bereiken door een e-mail te sturen naar laadinfra@cronos.be of te bellen naar +32 3 450 86 80.
Ons fysieke kantoor is bereikbaar op adres Veldkant 31A - 2550 Kontich.
Heb je problemen bij het laden op een Cronos laadpunt? Controleer eerst even volgende zaken:
1. Heb je een vrij laadpunt gekozen en lukt het laden niet? Probeer de laadkabel nog eens goed (diep) in het laadpunt te steken, en controleer ook of de type 2 kabel correct in de wagen zit.
2. Indien het nog steeds niet lukt om te laden, mag je contact opnemen met Cronos Laadinfra. Je kunt onze support afdeling bereiken door een e-mail te sturen naar laadinfra@cronos.be of te bellen naar +32 3 450 86 80.
Als je bij een zwart "Easee" laadpunt staat op site Veldkant 33A/B of 35A/B/C/D, volg dan deze stappen:
Er zijn drie verschillende oorzaken waarom uw kabel vastzit.
- Iemand heeft geprobeerd om de kabel eruit te trekken terwijl deze vergrendeld is, waardoor er spanning ontstaat tussen de vergrendelingsarm en de kabel. In dit geval geeft de lader-card aan dat de kabel vergrendeld is, maar is deze niet blauw.
- De laadkabelconnectortolerantie en het materiaaltype kunnen problemen veroorzaken.
- De lader is offline vanwege verbindingsproblemen.
Het verwijderen van de oplaadkabel:
De beste methode voor het verwijderen van een vastzittende kabel wordt getoond in deze video en hieronder beschreven:
Duw de laadkabel hard in de laadbox.
Terwijl u de kabel erin duwt, drukt u op de touch-knop op de lader (net boven de ledstrip).
Hierdoor zou de kabelvergrendeling vrij omhoog moeten kunnen bewegen, waardoor de kabel van de lader wordt ontgrendeld. U zult de vergrendelingsarm horen bewegen.
Trek de kabel stevig uit de lader. Herhaal stap 2, 3 en 4 als het niet heeft gewerkt en gebruik extra kracht. .
Dat mag je zeker, maar niet met de Cronos laadpas die je ter beschikking hebt gekregen bij je bedrijfswagen.
Je doet dit met een eigen laadpas die je afneemt bij een andere laadpas provider, gezien Cronos Laadinfra geen prive laadpassen voorziet.
Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Alleen laden is toegestaan.

